Хустська районна державна адміністрація
Закарпатська область
gov.ua Державні сайти України
  Пошук

Новини (Протидія та запобігання копунції)

Президент увів у дію рішення РНБО щодо посилення відповідальності за декларування недостовірної інформації та неподання декларації

   Президент України Володимир Зеленський підписав указ, яким увів у дію рішення Ради національної безпеки і оборони України «Про проект Закону України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального кодексу України щодо вдосконалення відповідальності за декларування недостовірної інформації та неподання суб’єктом декларування декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування».

Згідно з рішенням, РНБО схвалила цей законопроект та рекомендувала Главі держави подати його на розгляд до Верховної Ради як невідкладний.

Проект закону, зокрема, передбачає повернення покарання у вигляді обмеження або позбавлення волі за недостовірне декларування та неподання декларації.

Так, пропонується внести зміни у статтю 366-2 Кримінального кодексу (декларування недостовірної інформації), передбачивши, що умисне внесення недостовірних відомостей до декларації, які відрізняються від достовірних на суму від 500 до 2000 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, карається штрафом від 3000 до 4000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадськими роботами на строк від 150 до 240 годин, або обмеженням волі на строк до двох років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років. Якщо суб’єкт декларування умисно вніс недостовірні відомості, що відрізняються від достовірних на суму понад 2000 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, то пропонується встановити покарання у вигляді штрафу від 4000 до 5000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадських робіт на строк від 150 до 240 годин, або обмеження волі на строк до двох років, або позбавлення волі на той самий строк, з позбавленням права обіймати певні посади на строк до трьох років.

Крім того, законопроектом пропонується внести зміни до статті 366-3 Кримінального кодексу (неподання суб’єктом декларування декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування), згідно з якими за умисне неподання декларації передбачається карати штрафом від 2500 до 3000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадськими роботами на строк від 150 до 240 годин, або позбавленням волі на строк до двох років, з позбавленням права обіймати певні посади на строк до трьох років.

Роз'яснення про заповнення декларцій детальніше. 

Роз'яснення про конфлікт інтересів детальніше. 

Роз'яснення  про статус викривачів детальніше. 

ПЛАН з реалізації  заходів антикорупційного законодавства в районній державній адміністрації на 2021 рік

 

Національна антикорупційна стратегія має скоординувати всі гілки влади для ефективного подолання корупції, — Прем’єр-міністр

Кабінет Міністрів України під час чергового засідання 16 вересня затвердив з одноденним доопрацюванням Національну антикорупційну стратегію. Презентацію документа Уряд заслухав на попередньому засіданні.

Як підкреслив Прем’єр-міністр Денис Шмигаль, Національна антикорупційна стратегія, якої в Україні не було з 2017 року, має скоординувати всі гілки влади для ефективного подолання, а головне — запобігання корупції.

«Сподіваємося, що всі органи влади, в тому числі Парламент, будуть активно допомагати нам із впровадженням відповідних змін», — зазначив очільник Уряду.

Крім того, Кабінет Міністрів схвалив Стратегію боротьби з організованою злочинністю, а також затвердив основні напрями діяльності акціонерного товариства «Державний експортно-імпортний банк України» на 2020 — 2024 роки.

«Ми вбачаємо, що місія Укрексімбанку буде полягати у створенні доступних інструментів кредитування для українського бізнесу, який хоче експортувати свою продукцію за кордон та захоплювати нові ринки. Тобто сьогоднішнє рішення про напрями розвитку Укрексімбанку — це частина більш широкої програми Уряду з підтримки наших експортерів», — сказав Прем’єр-міністр.

 

Інформація щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів

І. Поняття конфлікту інтересів.

Основним документом, що визначає поняття та процедуру врегулювання конфлікту інтересів є Закон України “Про запобігання корупції” від 14.10.2014 № 1700- VII, а саме розділ V, відповідно до якого конфлікт інтересів поділяється на потенційний та реальний.

Потенційний конфлікт інтересів – наявність у особи приватного інтересу у сфері, в якій вона виконує свої службові чи представницькі повноваження, що може вплинути на об’єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

Реальний конфлікт інтересів – суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

Приватний інтерес – будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв’язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях.

Як правило, до конфлікту інтересів відносяться ситуації, коли особа приймає на службі рішення чи вчиняє офіційні дії з питань, що будь-яким чином стосуються її приватних інтересів. Простіше кажучи, це ситуація, коли особиста зацікавленість посадової особи може вплинути на прийнття певних рішень або вчинення дій при виконнанні своїх службових обов’язків.

ІІ.Запобігання та врегулювання конфлікту інтересів.

Особи, уповноважені на виконння функцій держави або місцевого самоврдядування  та особи, що для цілей ЗУ “Про запобігання корупції”прирівнюються до них зобов’язані:

  1. Вживати заходів щодо недопущення виникнення реального чи потенційного конфлікту інтересів;
  2. Повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі – Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно;
  3. Не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів;
  4. Вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.

Безпосередній керівник особи або керівник органу, до повноважень якого належить звільнення/ініціювання звільнення з посади протягом двох робочих днів після отримання повідомлення про наявність у підлеглої йому особи реального чи потенційного конфлікту інтересів приймає рішення щодо врегулювання конфлікту інтересів, про що повідомляє відповідну особу.

ІІІ. Відповідальність

За порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів передбачена адміністративна відповідальність згідно ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а саме:

Неповідомлення  особою у встановлених  законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів – тягне за собою накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів – тягнуть за собою накладення штрафу від двохсот до чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Ті самі дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу від чотирьохсот до восьмисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю строком на один рік.

Окрім того, у разі, якщо особа не вжила заходів по врегулюванню конфлікту інтересів і прийняла рішення або вчинила певні дії, це є підставою для їх оскарження та визнання протиправними у судовому порядку.

«Від заяви до вироку». На порталі Дія.Цифрова освіта з’явився освітній серіал про боротьбу з корупцією

 20 жовтня 2021 року на національному порталі з розвитку цифрової грамотності Дія.Цифрова освіта з’явився новий освітній серіал «Від заяви до вироку», який допоможе розібратися в роботі антикорупційних органів та дізнатися, як захистити свої права, якщо ви зіткнулися з фактом корупції.

Курс створений Національним антикорупційним бюро України та Трансперенсі Інтернешнл Україна за підтримки Міжнародного фонду «Відродження».

Серіал складається з 5 серій, які в інтерактивній формі допоможуть розібратися з роботою Національного антикорупційного бюро України та дізнатися, в чому різниця роботи, наприклад, ДБР, НАЗК, САП та ВАКС. Особливістю серіалу є кейсовий метод навчання на практиці в поєднанні з ґрунтовними поясненнями та коментарями від експертів.

А після проходження курсу кожен глядач отримає сертифікат, який надає кредити ЄКТС.

Валерія Іонан, заступник Міністра цифрової трансформації з питань євроінтеграції:

«Освітній серіал покликаний наочно показати, як проходить опрацювання заяви про корупцію. За допомогою сюжету, який обертається навколо життєвої ситуації, глядачі дізнаються, до кого слід звертатися за захистом своїх прав, про підслідність поліції, ДБР і НАБУ. Так, глядач разом з героєм проходить шлях від коректного написання заяви, реєстрації злочину і розслідування — до розгляду в суді».

Катерина Риженко, заступниця виконавчого директора з юридичних питань Трансперенсі Інтернешнл Україна: «Серіал «Від заяви до вироку» вартий перегляду тому, що боротьба з корупцією — це великий біль для українського народу протягом багатьох років. Саме в цьому серіалі ви знайдете відповіді на запитання: як боротися з корупцією, хто цим займається, і що робити, якщо ви особисто наштовхнулися на вимагання хабара».

Керівниця відділу комунікацій Трансперенсі Інтернешнл Україна Вікторія Карпінська: «Ми в ТІ Україна відстежуємо роботу НАБУ від самого заснування, і весь цей час наштовхувалися на однакові питання щодо роботи Бюро, антикорупційних органів та загалом щодо особливостей розслідування корупційних злочинів. І вже відсьогодні представники громадянського суспільства, державні службовці, студенти правничих та інших факультетів і загалом усі зацікавлені громадяни зможуть пройти цей курс і знайти відповіді на такі питання і краще зрозуміють цю тему».

Світлана Оліфіра, керівниця Управління зовнішніх комунікацій Національного антикорупційного бюро України: «До Національного антикорупційного бюро України часто звертаються з випадками корупції, які не підслідні НАБУ. Серіал створено для того, щоб пояснити, яку саме корупцію розслідує Національне бюро. Отже, громадяни будуть знати, до кого потрібно звертатись у конкретному випадку, і не опускали руки у боротьбі з корупцією, адже це — наша спільна справа».

Олександр Скомаров, заступник Керівника Головного підрозділу детективів – Керівник Другого підрозділу детективів: «Курс буде корисним для всіх, хто хоче знати свої права та вміти їх захищати».

Безоплатно подивитися освітній серіал: https://osvita.diia.gov.ua/courses/from-statement-to-sentence.

Трансляція презентації освітнього серіалу доступна на YouTube-каналі Мінцифри.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь