Хустська районна державна адміністрація
Закарпатська область
gov.ua Державні сайти України
  Пошук

Інформація для отримувачів соціальних виплат

Деякі питання надання пільг з 1 січня 2021 року

З 1 січня 2021 року пільгові категорії українців мають право у будь-який час подати заяву про перехід на монетизовану (готівкову грошову) форму виплат на житлово-комунальні послуги.

Тобто скасовано обмеження, яке не дозволяло українцям податися за «монетизацією» після 15 жовтня (на опалювальний період) і 15 травня (на неопалювальний період).

Відповідне рішення було прийнято на засіданні Уряду 27 грудня 2019 року — постанова № 1123 «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо питань надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг».

Раніше українські пільговики могли змогу отримувати монетизовані виплати лише якщо подали відповідну заяву до старту опалювального сезону, тобто до 15 жовтня, то відтепер вони можуть зробити це у будь-який місяць.

Також вищезазначеним рішенням Уряд внормував порядок надання пільг і субсидій на придбання твердого палива та скрапленого газу у 2020 році.

З 1 січня 2021 року для призначення пільги на придбання твердого палива і скрапленого газу пільговики або їх законні представники звертаються за зареєстрованим місцем проживання (або за фактичним місцем проживання, якщо особи перебувають на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги за фактичним місцем проживання за рішенням комісій, утворених місцевими держадміністраціями  та органами місцевого самоврядування відповідно до пункту 10 Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. № 848 “Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива” (ЗП України, 1996 р., № 2, ст. 76; Офіційний вісник України, 2019 р., № 69, ст. 2390), з відповідною заявою, до якої додається довідка про наявність у житловому приміщенні пічного опалення та / або кухонного вогнища на твердому паливі.

З 1 січня 2021 р. заяви з необхідними документами для призначення пільги на придбання твердого палива і скрапленого газу приймаються від заявників структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних держадміністрацій лише у разі надіслання їх поштою або в електронній формі (через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики, інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування або Єдиний державний веб-портал електронних послуг).

Заяви з необхідними документами для призначення пільги на придбання твердого палива і скрапленого газу також приймаються уповноваженими посадовими особами виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади (далі - посадові особи виконавчого органу) та посадовими особами центру надання адміністративних послуг, які передають їх протягом трьох робочих днів з дати їх надходження відповідному структурному підрозділу з питань соціального захисту населення.

До 1 березня 2021 р. посадова особа виконавчого органу або центру надання адміністративних послуг, яка приймає заяву з необхідними документами для призначення пільги на придбання твердого палива і скрапленого газу, за наявності технічної можливості реєструє заяву та формує електронну справу (заповнює відповідні електронні форми з використанням інформаційних систем Мінсоцполітики) і не пізніше наступного робочого дня надсилає електронну справу відповідному структурному підрозділу з питань соціального захисту населення засобами електронного зв’язку через інформаційні системи Мінсоцполітики з дотриманням вимог Законів України “Про електронні документи та електронний документообіг”,“Про електронні довірчі послуги”“Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах”.

З 1 березня 2021 р. заяви з необхідними документами для призначення пільги на придбання твердого палива і скрапленого газу приймаються посадовими особами виконавчого органу або центру надання адміністративних послуг виключно з формуванням електронної справи.

Заяви з необхідними документами для призначення пільги на придбання твердого палива і скрапленого газу (після формування електронної справи) у паперовому вигляді передаються відповідному структурному підрозділу з питань соціального захисту населення не рідше ніж раз на два тижні.

Пільга на придбання твердого палива призначається у разі ненадання в житловому приміщенні комунальної послуги з постачання теплової енергії для централізованого опалення (теплопостачання) та невикористання природного газу або електричної енергії для індивідуального опалення.

Структурні підрозділи з питань соціального захисту населення, посадові особи виконавчого органу щомісяця складають списки осіб (із зазначенням пільгових категорій) для призначення пільг на придбання твердого палива і скрапленого газу (далі - список).

Список, підписаний сільським, селищним, міським головою (іншою уповноваженою особою) та завірений печаткою (у разі наявності), щомісяця до 23 числа подається структурному підрозділу з питань соціального захисту населення.

Структурний підрозділ з питань соціального захисту населення звіряє список з інформацією, внесеною до Реєстру.

Звертаємо увагу пільговиків на правильність зазначення у заяві розрахункових рахунків уповноважених банків для отримання вищезазначеної виплати!

Форма заяви додається.

Щодо запровадження надання пільг з оплати житлово-комунальних послуг у грошовій формі

З 1 жовтня 2019 року почав діяти новий Порядок надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі, затверджений  Постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 № 373 «Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг у грошовій формі».  Головним розпорядником коштів, передбачених у державному бюджеті для виплати пільг, та відповідальним виконавцем бюджетної програми є Мінсоцполітики.

Передбачено дві форми надання пільг у грошовій формі: безготівкова і готівкова.

Для розрахунку розміру пільги інформацію структурним підрозділам з питань соціального захисту населення до 20 числа кожного місяця надають:

  • бюджетні установи, казенні підприємства та комунальні некомерційні підприємства, що утворюються у результаті реорганізації державних та комунальних закладів охорони здоров’я, — про працівників, які мають право на отримання пільги у поточному місяці з урахуванням середньомісячного сукупного доходу сім’ї;
  • об’єднання — про зміну  внесків, платежів об’єднанню;
  • управителі, виконавці комунальних послуг (далі — КП) — про зміну тарифів на житлово-комунальні послуги, внесків за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку.
  • Виконавчі органи сільських, селищних, рад – про зміни стосовно пільговика (реєстрація місця проживання, підключення житла до системи газо-, тепло-, електропостачання для опалення).

Розрахунки сум пільг будуть проводитися управлінням соціального захисту населення (далі — УСЗН) щомісячно до 25 числа на підставі занесеної інформації в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги, виходячи з розміру знижки, на яку пільговик має право згідно із законом, кількості членів сім’ї, які мають таке право відповідно до законодавчих актів та з урахуванням встановлених державних соціальних нормативів у сфері житлово-комунального обслуговування.

Управління соціального захисту населення щомісяця до 27 числа надає комунальним підприємствам списки пільговиків, яким нараховано пільгу у поточному місяці.

Виплата пільг у грошовій безготівковій формі

Пільги надаватимуться у грошовій безготівковій формі через АТ «Ощадбанк» аналогічно грошовій безготівковій формі надання житлових субсидій на рахунки КП на підставі договорів, що укладаються між АТ «Ощадбанк» і КП.

Перерахування коштів за послуги (витрати) здійснюється у такій послідовності: постачання теплової енергії, постачання та розподіл природного газу або постачання та розподіл електричної енергії за наявності відповідного виду індивідуального опалення, постачання гарячої води, централізоване водопостачання, централізоване водовідведення, постачання та розподіл електричної енергії, поводження з побутовими відходами, послуги з управління багатоквартирним будинком, внески за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку.

За отриманням інформації про:

  • будь-які питання, пов’язані з нарахуванням пільги, пільговики звертаються до управління соціального захисту населення;
  • про спожиті послуги, нараховані суми за послуги, розмір заборгованості (переплати) пільговики звертаються до КП;
  • про операції щодо перерахування коштів виконавцям комунальних послуг, пільговики звертаються до АТ «Ощадбанк». Інформація надається в порядку, визначеному АТ «Ощадбанк».

Після закінчення опалювального сезону залишки коштів на рахунку для виплати пільг, відображені на облікових записах пільговиків, які утворилися станом на 1 червня, виплачуються пільговикам АТ «Ощадбанк» шляхом перерахування таких коштів на поточні рахунки зазначених осіб, відкриті в АТ «Ощадбанк», про що АТ «Ощадбанк» інформує пільговика шляхом надсилання смс-повідомлень (у разі наявності інформації про номер мобільного телефону пільговика).

Виплата пільг у готівковій формі

За заявою пільговика надання пільги може проводитись у готівковій формі шляхом перерахування коштів на поточний рахунок відкритий в установі уповноваженого банку, або через виплатні об’єкти АТ «Укрпошта». Реквізити рахунка мають бути вказані у заяві, поданої на ім’я начальника управління соціального захисту населення.

У вищезазначеній постанові наголошено, що:

  1. Пільговик зобов’язаний повідомляти управління соціального захисту населення про зміну всіх обставин, які впливають на надання пільг.
  2. Суми пільг, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку пільговика, на вимогу управління соціального захисту населення повертається пільговиком до державного бюджету.
  3. У разі відмови пільговика добровільно повернути суму, надміру перерахованої (виплаченої) пільги, питання про її примусове стягнення вирішується у судовому порядку.

 

До уваги зацікавлених осіб

Управління соціального захисту населення Хустської районної державної адміністрації нагадує щодо необхідності отримання посвідчень «Ветеран праці» пенсіонерам Хустського району, які мають право на цей статус.

Ветеранами праці визнаються громадяни, які працювали на підприємствах, установах, організаціях, у об’єднаннях громадян або фізичних осіб, мають стаж роботи 40 років — для чоловіків і 35 років — для жінок і вийшли на пенсію.

Ветеранами праці визнаються також:

а) громадяни, яким призначені пенсії на пільгових умовах;

б) пенсіонери, нагороджені медаллю «Ветеран праці» за законодавством колишнього Союзу РСР;

в) особи з інвалідністю I і II груп, які одержують пенсії по інвалідності, якщо вони мають стаж роботи не менше 15 років.

Для подачі заяви на отримання посвідчень необхідно надати наступний пакет документів:

  • копію сторінок паспорта;
  • фотокартку розміром 30 на 40 міліметрів;
  • копію пенсійного посвідчення;
  • копію довідки МСЕК (за наявності).

Звертаємо увагу, що відповідно до п. 4 Положення про порядок видачі посвідчення і нагрудного знака «Ветеран праці», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 липня 1994 р. № 521, посвідчення видаються ветеранам праці за місцем їх проживання.

Прийом документів та заяв на отримання посвідчень «Ветеран праці» здійснюється управлінням соціального захисту населення за адресою: 90400 м. Хуст, вул. Поперечна,  1, кабінет № 2, контактний телефон: 4-35-49.

 

 

 

Надання пільг з урахуванням доходів

У відповідності до Порядку надання пільг окремим категоріям громадян з урахуванням середньомісячного сукупного доходу сім’ї, затвердженим  постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.2015 № 389 зі змінами, окремим категоріям громадян пільги на житлово-комунальні послуги, тверде паливо, скраплений газ та телефон надаються з урахуванням середньомісячного сукупного доходу сім’ї.

У зв’язку з чим у 2021 році управлінням соціального захисту населення автоматизовано проведено визначення права окремих категорій громадян на пільги на 2021 рік (з 01.01.2021 року по 31.12.2021 року). Також, за зверненням громадян, їх право на пільги з урахуванням середньомісячного сукупного доходу сім’ї визначалось на рік з дати звернення пільговика.

Пільговики, до сукупного доходу сім’ї яких входять: заробітна плата, грошове забезпечення, стипендія та доходи від підприємницької діяльності, або до складу сім’ї яких входять працездатні особи, подають до управлінь соціального захисту населення декларацію про доходи сім’ї пільговика, а також довідки про свої доходи та членів сім’ї за шість місяців, що передують місяцю звернення, або документи, що підтверджують відсутність доходів за цей період.

У зв’язку з тим, що багатодітні сім’ї зазвичай складаються з працездатних осіб, то подача декларацій і довідок про доходи або їх відсутність  для таких пільговиків для отримання пільг є обов’язковими.

У декларації зазначаються доходи (нараховані заробітна плата, пенсія, стипендія, соціальні допомоги, доходи від підприємницької діяльності) тільки тих членів сім’ї пільговика, на яких поширюється пільги.

Непрацюючим пільговикам – пенсіонерам, які не мають інших доходів ніж пенсії, які вони отримують за місцем реєстрації (отримання пільг), заповнювати декларації та надавати довідки про доходи не потрібно. Їм розрахунок права на пільги на новий період проведено автоматизовано. Під автоматизований розрахунок не потрапляють пільговики у разі, якщо вони, чи члени їх сімей отримують пенсії  відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», а також ті пільговики, які отримують пенсії чи державні соціальні допомоги в інших містах, районах чи областях України. Таким пільговикам необхідно самостійно надати довідки про отримані суми пенсій чи соціальних допомог з установ Пенсійного Фонду чи соціального захисту населення інших районів (областей).

З 1 січня 2021 року граничний розмір доходу пільговика (1 члена сім’ї пільговика) для надання пільг складає 3180,00 гривень.

Для подання декларацій та довідок про доходи пільговики Хустського району можуть звернутися до уповноважених осіб в сільських (селищної) радах району або надсилати поштою на адресу управління соціального захисту населення Хустської райдержадміністрації : 90400 м. Хуст , вул. Поперечна,1,  тел: 4-43-32.

 

З 1 травня в Україні набули чинності  нові умови надання субсидій. Більшості одержувачів тепер не треба відвідувати органи соціального захисту населення, аби подати оновлені заяву та декларацію. Проте з цього правила є винятки.

 1. Чи всім одержувачам необхідно подавати документи для продовження отримання субсидії?

Ні. Відповідно до рішення уряду, розгляд питань щодо призначення житлової субсидії на наступний період домогосподарствам, які отримували житлову субсидію в опалювальному сезоні 2020-2021 років, відбувається без звернень громадян, крім домогосподарств, яким житлова субсидія:

- надавалася у грошовій безготівковій формі (гроші надходили на рахунок субсиданта в «Ощадбанку», а звідти – надавачам комунальних послуг);

- була призначена за фактичним місцем проживання особам, які орендують житлові приміщення на підставі договору найму; індивідуальним забудовникам, будинки яких не прийняті в експлуатацію; внутрішньо переміщеним особам;

- була призначена без урахування окремих осіб з числа зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку), які не проживають за місцем реєстрації.

 2. Які документи, згідно з новими правилами, потрібні для переоформлення житлової субсидії?

Для призначення субсидії потрібно подати заяву відповідної форми і декларацію.

 3. Як діяти мешканцям громад, які були укрупнені через об’єднання?

Із питаннями про оформлення субсидій громадяни можуть звертатися до:

- старост;

- виконкому територіальної громади;

- структурного підрозділу з питань соціального захисту громади;

- Центру з надання адміністративних послуг (ЦНАП) територіальної громади;

- органу соціального захисту держадміністрації району.

4. До якого часу можна подати документи на отримання субсидії в неопалювальний період?

Для громадян, які мають оновити документи для призначення субсидії, перехідний період триватиме з травня до кінця вересня, тобто, подавати документи можна упродовж п’яти місяців. При цьому, незалежно від строку звернення, субсидія буде призначена і нарахована з травня.

5. Чи можна зараз оформлювати субсидію вже на опалювальний період?

Наразі триває оформлення субсидії на неопалювальний період. Але субсидії призначаються з 1 травня й до кінця наступного опалювального періоду, тобто, до 30 квітня 2022 року. До поданих зараз документів інших у жовтні чи листопаді додавати нічого не потрібно. Як і раніше, інформацію про доходи громадян органи соцзахисту населення отримуватимуть самостійно. Відповідні запити будуть опрацьовуватися у режимі автоматичного обміну інформацією з Пенсійним фондом, фіскальною службою, фондами соціального страхування.

6. Як довго доведеться чекати призначення субсидії?

Зараз призначення субсидії у всіх випадках вирішується безпосередньо органами соціального захисту населення на підставі поданих документів […] процедура відбуватиметься у 10-денний термін.

7. Які категорії населення втратять право на субсидії?

Право на субсидії втратять ті, хто:

- здійснив покупку квартири, земельної ділянки, транспортного засобу (крім мопеда або причепа), товарів довгострокового використання на суму понад 50 тис. грн одноразово протягом року, що передує року звернення за субсидією;

- має банківський депозит у сумі понад 100 тис. грн;

здійснив купівлю-продаж валюти та банківських металів протягом року до звернення за субсидією на суму понад 50 тис. грн;

- декларує відсутність доходу і перебував за кордоном понад 60 днів, за винятком перебування на лікуванні, у відрядженні, для нагляду за дитиною;

- має заборгованість з оплати житлово-комунальних послуг та з оплати аліментів понад три місяці;

- не повернув до бюджету незаконно отриману субсидію за попередній період;

- має авто, якому менш ніж 5 років з дати випуску;

- має два і більше автомобілів, яким немає 15 років з дати випуску;

- не має доходів і при цьому ніде не навчався, не працював, не мав статусу безробітного.

8. Як призначатиметься субсидія на понаднормову житлову площу?

 Постановою, яка регламентує призначення житлових субсидій, визначено, що субсидія на понаднормову площу розповсюджується лише в одному випадку – якщо до складу домогосподарства входять непрацюючі непрацездатні особи (особи з інвалідністю, пенсіонери, діти). У таких випадках субсидії на понаднормову площу, як і в попередні опалювальні періоди, будуть нараховані автоматично на підставі інформації про склад домогосподарства та про соціальний статус його членів.

  Площа житла, на яку призначається субсидія з урахуванням понаднормової площі, розраховується шляхом збільшення соціальної норми житла для домогосподарства на 30 відсотків.

  У наданні субсидії відмовлять, якщо площа квартири перевищує 130 м2, площа житлового будинку – 230 м2.

  9. Чи передбачена субсидія у випадку, якщо хтось із членів родини мешкає за іншою адресою чи за кордоном?

  Працездатні особи, котрі понад 60 днів відсутні за місцем реєстрації й не декларують своїх доходів, втрачають права на субсидію. Тож треба або задекларувати доходи, або змінити склад домогосподарства, інакше кажучи, місце реєстрації. На це, відповідно до закону «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні», дається 30 днів.

  Але якщо людина працює за кордоном й офіційно сплачує там податки, лікується чи доглядає за дитиною, то малозабезпечені члени її домогосподарства в Україні мають право на субсидію.

10. Які зміни в нарахуванні субсидій для власників розділених особових рахунків?

  Ніяких змін не буде. Якщо в одному домогосподарстві мешкають дві родини чи більше, які сплачують за комунальні послуги на різні особові рахунки, і це документально підтверджено, їм субсидії будуть призначатися на загальних підставах.

11. Яку суму грошей можна тримати на банківському депозиті, щоб людина не втратила права на субсидію?

  Ця сума становить 100 тис. грн. При цьому до сукупного доходу при розрахунку розміру субсидії дивіденди, отримані від розміщення депозиту, враховуватися не будуть.

12.Чи вплине на призначення субсидії сплата за навчання або лікування, якщо це буде велика сума?

Ні, не вплине.

13. 1 травня завершився процес монетизації субсидій. Яким чином ті, хто отримував їх у безготівковій формі, зможуть отримати «живі» гроші?

  Всі, хто користувався безготівковою субсидією в минулому опалювальному періоді, зможуть отримати відповідні кошти до грудня поточного року. Тим, хто має рахунок в «Ощадбанку», вони надійдуть вже у червні, а хто не має його, мусить відкрити, щоб отримати гроші, зекономлені протягом минулого опалювального періоду, які можна буде використати на власні потреби.

 Готівку у минулому опалювальному періоді отримували 95% субсидантів, а 5% (це 160 тисяч домогосподарств) користувалися безготівковою формою, яку адміністрував «Ощадбанк».

Декларація 2021 завантажити.

Заява 2021 завантажити.

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь