ДЕРЖАВНІ ПІДПРИЄМСТВА ТЕПЕР ЗВІТУВАТИМУТЬ В ЕЛЕКТРОННОМУ ВИГЛЯДІ
11 січня Мінекономрозвитку разом із Міністерством фінансів ухвалили спільний наказ щодо запуску єдиної бази автоматизованого збору, аналізу та зведення фінансових звітів та інформації про фіскальні ризики державних підприємств в електронному вигляді.
Ця ініціатива має на меті спростити для органів управління процедуру збору та аналізу звітності держпідприємств, її узагальнення та подання до
Мінекономрозвитку та Мінфіну, а також зробити зручним для громадськості використання агрегованої фінансової інформації державних підприємств.
В Україні на сьогодні зареєстровано 3385 державних підприємств, що перебувають під управлінням центральних органів державної влади. З них 1618 працюючих, управління якими здійснюється 84 органами. Одному органу управління підпорядковується від 1 до 324 підприємств. До уповноваженого органу управління подається: фінансова звітність – квартальна та річна, інформація щодо ефективності управління державною власністю (моніторинг), фінансові плани та звіти про їх виконання, стратегічні плани, інвестиційні плани, окремі звіти на вимогу уповноваженого органу управління. Згідно з чинним законодавством всі плани та звіти держпідприємств надаються у паперовому вигляді.
Сьогодні Мінекономрозвитку та інші органи управління державними підприємствами витрачають невиправдано багато часу і людських ресурсів на просту механічну роботу із переносу даних із паперових звітів до електронних таблиць. Відмова ж від паперового документообігу на користь електронного, а також автоматизований процес збору звітності вже у готовому електронному вигляді надасть можливість органам управління вивільнити додаткові ресурси та зекономити час для якісного аналізу даних звітів та ефективності використання державної власності замість їхньої звичайної механічної обробки.
Згідно з проектом Мінекономрозвитку пропонується застосування єдиних форматів файлів для звітів для уніфікації даних зі звітів, електронного цифрового підпису для посвідчення джерела, а також системи контролю заповнення документів.
Втілення даного проекту надасть можливість оперативніше проводити моніторинг фінансово-господарської діяльності держпідприємств та виявляти фіскальні ризики для більш ефективного управління державним майном.
Публічний портал, на якому будуть відображені агреговані результати діяльності держпідприємств в електронному вигляді, буде запущений в роботу вже у 2019 році.