Мін’юст зацікавився якістю нотаріальних послуг для закарпатців, які проживають у селі!
Нині багато українців не мають повноцінного доступу до послуг Міністерства юстиції. Про онлайн сервіси відносно наших дідусів і бабусь говорити не доводиться. Більшості стареньких людей з сіл складно осягнути сучасні технології. Є багато сіл, куди й мобільний зв’язок доходить з проблемами, не кажучи про інтернет.
В Україні близько 30 тисяч населених пунктів. 29 тисяч – села і селища, де живе майже третина українців – 13 мільйонів. Значна частина населення українських сіл – люди старшого віку. З 11,7 мільйонів пенсіонерів близько 5 млн. проживають саме у селах. У досить значній кількості районів взагалі немає державних нотаріусів – майже чверть жителів сільської місцевості не мають нормального доступу до нотаріальних послуг. Вони не можуть оформити землю, скласти заповіт чи подарувати своє майно нащадкам. При цьому щорічно оформлюється близько 1 мільйона спадкових справ.
Що стосується Закарпаття, то статистичні дані по нашій області свідчать, що в державних нотаріальних конторах наявні 5 вакантних посад нотаріусів. У Перечинському та Великоберезнянському районах узагалі вакантні всі посади державних нотаріусів.
Міністерство юстиції України хоче зробити послуги для людей більш якісними та наблизити їх до кожного громадянина. З цією метою було розроблено Законопроект 9140, який передбачає нову категорію працівників органів юстиції для здійснення окремих нотаріальних дій – «Уповноважених Осіб». Вони працюватимуть у віддалених селах та забезпечать потребу громадян у послугах. Фактично – це діючі працівники головних управлінь юстиції, консультанти державних нотаріальних контор, які пройдуть відповідне навчання і лише після того отримають повноваження. Уповноважені особи будуть надавати обмежений перелік нотаріальних послуг, таких як: оформлення спадщини, дарування, договорів довічного утримання, посвідчення копій документів, видача свідоцтв про народження і смерть, із територіальною прив’язкою до місця здійснення послуги, жителям віддалених сіл та селищ.
З останньою редакцією Законопроекту 9140 після засідання Комітету ВР з питань економічної політики 03 жовтня, з урахуванням рекомендацій профільної спільноти – Нотаріальної Палати та АПУ, після обговорення та внесення правок можна ознайомитись за посиланням: http://komekpol.rada.gov.ua/news/news/73650.html.
Крім того, з метою деталізації потреб громадян у нотаріальних послугах у сільській місцевості, Мін’юст розпочав опитування жителів сіл, селищ, селищ міського типу, міст районного значення щодо доступу до нотаріальних послуг та їх якості.
Опитування буде проводитись в офлайн (друкованій) та онлайн (інтернет) формі. Серед жителів сільської місцевості будуть поширені анкети, після заповнення яких, фахівці Міністерства юстиції зможуть зробити висновки про те, наскільки часто сільські мешканці користуються нотаріальними послугами, скільки часу займає отримання цих послуг та який формат отримання нотаріальних послугу є найбільш зручним. Також, кожен з респондентів може висловити власні побажання до Міністерства юстиції, які обов’язково будуть враховані. Опитування триватиме до 1 листопада 2018 року.
Допоможіть покращити сервіси, які працюють для Вас! Заповніть опитувальник онлайн за посиланням: https://docs.google.com/…/1FAIpQLSdF4zBn947gSvHNda…/viewform.
Начальник Головного територіального управління
юстиції у Закарпатській області Є.Д.Когутич